در سیستم تیر و دال، تیرهای بتنی در فواصل معینی از یکدیگر قرار گرفته، دال بتنی بر روی آن اجرا می‌شود. حداکثر دهانه مرسوم و بهینه در این سیستم در حدود 25 متر است 

مقطع عرضی عرشه متشکل از تیرهای بتنی (پیش ساخته، پیش تنیده) و دال بتنی درجا

عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی (ضخامت دال بتنی + ارتفاع تیرهای پیش‌ساخته) بر اساس بند 2.5.2.6.3 آشتو استفاده می‌شود.

جدول تعیین عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی

ضخامت دال بتنی (t1) در حدود 20-30 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

برای تعیین فاصله محور به محور تیرهای بتنی از رابطه زیر استفاده می‌شود:

S<1.5D

طول کنسول‌های کناری (L1) و (L2) برابر است با:

عرشه کامپوزیت (عرشه فلزی پل )

اجرای پل به روش طرهای (Cantilever)

عرشه هایی با سیستم تیر و دال

بتنی ,تیرهای ,می‌شود ,دال ,متشکل ,عرشه ,تیرهای بتنی ,دال بتنی ,از تیرهای ,متشکل از ,عرشه متشکل

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صنایع چوب و mdf بلاگی برای فایل فولدر معرفی معتبر ترین و پرکاربرد ترین سایت های ایرانی خودم و نوشته هام حقیقت روشن: خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان دنیای ساعت دخترانه هایم یونیت دندانپزشکی پترو ماشین کو