در سیستم تیر و دال، تیرهای بتنی در فواصل معینی از یکدیگر قرار گرفته، دال بتنی بر روی آن اجرا می‌شود. حداکثر دهانه مرسوم و بهینه در این سیستم در حدود 25 متر است 

مقطع عرضی عرشه متشکل از تیرهای بتنی (پیش ساخته، پیش تنیده) و دال بتنی درجا

عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی (ضخامت دال بتنی + ارتفاع تیرهای پیش‌ساخته) بر اساس بند 2.5.2.6.3 آشتو استفاده می‌شود.

جدول تعیین عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی

ضخامت دال بتنی (t1) در حدود 20-30 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

برای تعیین فاصله محور به محور تیرهای بتنی از رابطه زیر استفاده می‌شود:

S<1.5D

طول کنسول‌های کناری (L1) و (L2) برابر است با:

عرشه کامپوزیت (عرشه فلزی پل )

اجرای پل به روش طرهای (Cantilever)

عرشه هایی با سیستم تیر و دال

بتنی ,تیرهای ,می‌شود ,دال ,متشکل ,عرشه ,تیرهای بتنی ,دال بتنی ,از تیرهای ,متشکل از ,عرشه متشکل

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نور شریعت شایان قادرپور کلبه کیاوش علی‌آباد مسائل روزمره زندگی Dokelelor طلاق توافقی کرایه اتومبیل در جزیره کیش هیأت کوهنوردی اوز لیوان یکبار مصرف کاغذی-چاپ اختصاصی