در سیستم تیر و دال، تیرهای بتنی در فواصل معینی از یکدیگر قرار گرفته، دال بتنی بر روی آن اجرا می‌شود. حداکثر دهانه مرسوم و بهینه در این سیستم در حدود 25 متر است 

مقطع عرضی عرشه متشکل از تیرهای بتنی (پیش ساخته، پیش تنیده) و دال بتنی درجا

عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی (ضخامت دال بتنی + ارتفاع تیرهای پیش‌ساخته) بر اساس بند 2.5.2.6.3 آشتو استفاده می‌شود.

جدول تعیین عمق عرشه متشکل از تیرهای بتنی

ضخامت دال بتنی (t1) در حدود 20-30 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

برای تعیین فاصله محور به محور تیرهای بتنی از رابطه زیر استفاده می‌شود:

S<1.5D

طول کنسول‌های کناری (L1) و (L2) برابر است با:

عرشه کامپوزیت (عرشه فلزی پل )

اجرای پل به روش طرهای (Cantilever)

عرشه هایی با سیستم تیر و دال

بتنی ,تیرهای ,می‌شود ,دال ,متشکل ,عرشه ,تیرهای بتنی ,دال بتنی ,از تیرهای ,متشکل از ,عرشه متشکل

مشخصات

تبلیغات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رویای بیت کوین Bitcoin Dream پرسش و پاسخ وردپرس سایت کیم کالا فروشگاه اینترنتی Lotus Water Psychology سایه وارونه داده پردازی نرم افکار اپیکیشن نت مانی net money مرکز تخصصی گچبری و قالبسازی آذین بیوگرافی ابوالفضل بابادی شوراب گروه هنری اولین اکشن سازان جوان اقیانوس طلایی .:: تنفّس صــــبح ::. شین نویسه خبر شهدای مدافع حرم پایکد نقاشی کشیدن درمان مو کبدچرب Sh.S نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت (فروردین 1400) رسانه ارزهای دیجیتال و صرافی Coinex مرکز ماساژ در تهران